IP telefonija postaje sve popularnija unutar različitih vrsta korisnika, velike kompanije ali i mali kućni korisnici. Internet protokol (IP) se sve više promatra kao medij ne samo za prijenos podataka, nego kao i podloga koju koristi široka lepeza usluga i aplikacija a glasovni prijenos je samo jedna od primjena.
VoIP – glasovni prijenos preko IP mreže – je samo podloga za cjelovito komunikacijsko rješenje za Vaše poslovanje koje može obuhvaćati glasovnu i video komunikaciju, elektroničku poštu, Instant massaging i dr.
Prednosti glasovne komunikacije preko IP mreže su dosta velike ukoliko se uzmu u obzir svi parametri koji ulaze u ocjenu takvog sustava, bilo da se komunikacija odvija unutar vlastite tvrtke ili preko Interneta. Prijenos glasa ide preko korisnikove podatkovne IP mreže time eliminirajući velike troškove telekom operatera.
Na podatkovnu mrežu je potrebno instalirati mehanizme za uspostavu kvalitete usluge (QoS) kao bi mogli osigurati kvalitetno funkcioniranje glasovne komunikacije uz istovremeno korištenje poslovnih aplikacija i drugog prometa koji se korisni na IP mreži..
IP telefonija omogućava korisniku da stvara vlastitu privatnu komunikacijsku mrežu te usmjerava pozive unutar nje, ostvaruje konferencijske veze, stavlja poziv na čekanje te ostale usluge prije implementirane na PBX centralama te neke nove usluge.
Implementacijom ovih novih tehnologija korisnik štiti ulaganja u podatkovnu mrežu integrirajući podatkovnu i glasovnu komunikaciju. Korisnik također smanjuje troškove održavanje jer se ukida potreba za dvostrukim sustavom.
Upotrebom ovih tehnologija korisnicima se omogućava mobilnost radne snage unutar tvrtke, drugih lokacija čak i na putovanjima, preko Interneta, rada od kuće, tako povećavajući produktivnost i učinkovitost.